30 Temmuz 2012 Pazartesi

OJS'de Yetki İptali

OJS'de bir kullanıcıya birden çok yetki verilebilir. Örneğin; bir üye hem Bölüm Editörü hem de Abone Yöneticisi olabilir; bir başka üye Hakem, Editör ve Okuyucu olarak kayıtlı olabilir. Bir üyeye daha önceden tanımlanmış yetkilerden birini veya bir kaçını iptal etmek istiyorsunuz. O halde izlemeniz gereken adımlar şu şekildedir:
  • Sisteme Dergi Yöneticisi olarak giriş yapınız.
  • "Ana Sayfa > Üye > Dergi Yöneticisi" bağlantılarını takip ediniz.
  • "Bu Dergideki Kayıtlı Üyeler" başlığını tıklayınız.
  • "Tüm Aktif Üyeler" kısmından üyeyi bulunuz.
  • Yetkisini iptal etmek istediğiniz kişinin bulunduğu satırdaki kullanıcı adına tıklayınız.

  • Kişiler sayfasındaki kullanıcı profil detayı bilgilerinin altinda listelenen yetkilerden istediğinizi Kayıt Dışı Bırak seçneğine tıklamak suretiyle iptal ediniz.
Bu işlem, üyenin sadece dergideki ilgili yetkisini iptal edecektir. Diğer hakları korunacaktır.

OJS'de Banner / Sayfa Başlığı Düzenleme

OJS yazılımını kurduktan sonra yapılacak ayaralardan birisi de derginin Sayfa Başlığı bilgisini oluşturmaktır. Aşağıdaki gibi görsel öğeli bir Sayfa Başlığı yapmak istiyorsunuz.




O halde uygun bir programla  jpg, png veya gif  biçiminde Başlık Grafiği tasarımı yapmalısınız. Yapmış olduğunuz tasarımın boyutu ortalama 60X800 piksel ebadından büyük olmamalıdır. Daha büyüğü çirkin görünür. Örneğin, yukarıdaki resimde görmüş olduğunuz sayfa başlığı 50X600 piksel ebadındadır ve arka planı trasparandır. Rengini zemin rengi oluşturur.

Başlık zemini rengi OJS'nin  "...\ojs\styles\" yolu altındaki "common.css" dosyasındaki "#header" etiketi altındaki zemin rengi kodundan değiştirilir.

OJS'de üç ayrı sayfa başlığı vardır. Bu başlıklar:
  • Site Başlığı,
  • Dergi Ana Sayfa Başlığı
  • Dergi Sayfa Başlığı
Eğer OJS'de birden çok dergi yayımlıyorsanız Site Başlığı için ayrı bir tasarım, dergi başlığı için ayrı bir tasarım olmak üzere iki ayrı tasarım yapmalısınız.
  • Site Başlığı  "Ana Sayfa > Üye > Site Yönetimi > Site Ayarları" kısmından yüklenir.
  • Dergi Başlığı ise "Ana Sayfa > Üye > Dergi yönetimi > Dergi Yapılandırma > 5. Güörünüş" kısmında 5.1 ve 5.2 kısmımlarından yüklenir.
Eğer OJS'de tek dergi yayımlıyorsanız bir Başlık Grafiği tasarım işinizi görecektir ve Başlık Grafiğini aşağıda belirtilen şekilde yüklenmeldir.
1) "Site Yöneticisi" olarak sisteme giriş yapınız ve "Ana Sayfa > Üye > Site Yönetimi > Site Ayarları" bağlantılarını takip ederek aşağıda işaretli alanda hazırladığınız Başlık Grafiği dosya yolunu götererek "Dosya Gönder" butonuna basınız.Yükleme tamamlandıktan sonra "Kayıt" tuşunabasınız.

Ana Sayfa > Üye > Site Yönetimi > Site Ayarları



2) "Dergi Yöneticisi" olarak sisteme giriş yapınız ve "Ana Sayfa > Üye > Dergi yönetimi > Dergi Yapılandırma > 5. Güörünüş" bağlantılarını takip ederek 5.1. maddesi altındaki işaretli alanda hazırladığınız Başlık Grafiği dosya yolunu göterilerek "Dosya Gönder" butonuna basınız.

Ana Sayfa > Üye > Dergi yönetimi > Dergi Yapılandırma > 5. Görünüş 



3) Aynı sayfada 5.3.maddesi altındaki işaretli alanda hazırladığınız Başlık Grafiği dosya yolunu göterilerek "Dosya Gönder" butonuna basınız.Yükleme tamamlandıktan sonra "Kayıt" tuşunabasınız.

Ana Sayfa > Üye > Dergi yönetimi > Dergi Yapılandırma > 5. Görünüş 


Böylece başlık grafiği yükleme süreci tamamlanmış oldu. Kısaca ifade etmek gerekirse hazırladığımız başlık grafiğini farklı yetkilendirme türündeki kullanıcı arayüzlerinde aynı görünmesi için yukarıda verilen üç alana da girilmesi gereklidir. Eğer grafik değil de sadece düz metin kullanacaksanız aynı yolları izlemeli ancak sadece başlık menti alanlarını doldurarak "kayıt" tuşuna basmalısınız.

OJS'yi çift  dilli kullanıyorsanız başlık bilgisi veya başlık grafiği ekleme işlemini fom dilini değiştirdikten sonra ikinci dil için de aynen tekrar etmelisiniz.

26 Temmuz 2012 Perşembe

OJS'de E-Posta Ayarı ve Spam Sorunu




Kıymeli Meslektaşım, Hüseyin Körpeoğlu OJS üzerinden gönderilen mesajların alıcı tarafında spam olarak algılanması sorununa yönelik olarak yaptığı çalışmanın sonucunu paylaştı. Sevgili Hüseyin'in mesajını aşağıda sizinle paylaşıyorum.

---------------------------------------------------------
Üstadım selamlar,
OJS üzerinden gönderilen otomatik maillerin bazı kurum maillerine gitmemesi veya spama düşmesi gibi sorunu çözdüm. Özetle anlatıp aşağıda örnek kodlama vereceğim. OJS standart kurulumda PHP mail() fonksiyonunu kullanır bu yüzden direk mail() fonksiyonuyla mail attırmak spama düşme veya gönderilememe sorunlarını ortaya çıkarmaktadır. Çözüm olarak (Simple Mail Transfer Protocol) SMTP acalığıyla sistem üzerinen gönderilen gönderici mailimizin örn: "bilgi@bd.org.tr" SMTP ayarlarının konfugüre edilmesi gerekmektedir. Öncelikle mail sunucumuzun SMTP desteklemesi gerekmektedir. Aşağıda anlattığım örnek Gmail SMTP'si ben Bilgi Dünyası maillerini Gmail ile sekronize ettiğim için.

...ojs/config.inc.php dosyası içerisinde

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Email Settings ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
[email]

; Use SMTP for sending mail instead of mail()
smtp = On

; SMTP server settings
smtp_server = "ssl://smtp.gmail.com"
smtp_port = 465

; Enable SMTP authentication
; Supported mechanisms: PLAIN, LOGIN, CRAM-MD5, and DIGEST-MD5
smtp_auth = PLAIN
smtp_username = "bilgi@bd.org.tr"
smtp_password = "şifre"

; Allow envelope sender to be specified
; (may not be possible with some server configurations)
allow_envelope_sender = On

; Default envelope sender to use if none is specified elsewhere
default_envelope_sender = "bilgi@bd.org.tr"

yukarıdaki kısım OJS email ayarlar kısmının başlangıcındaki bir kısım. OJS'yi kurduktan sonra bu kısımların örnekteki şekilde değiştirilmesi gerekmektedir. Varsayılan olarak gelen config.inc.php de örnekteki satırların hepsinin önünde ";" bulunur, bunlar kaldırarak ayarlar belirtilen şekilde yapıldığında toplu mail gönderseniz bile her bireye tek tek gidiyormuş gibi gidicek ve spama düşmeyecektir.

Saygılarımla
Hüseyin Körpeoğlu
yoruyenturk@gmail.com
---------------------------------------------------------


Not:
  • Dergi ayar sayfasındaki 1.4 kısmında smtp sunucuya login olan dergi e-posta adresinin  (bilgi@bd.org.tr) aynen yazılması gerekir.
  • OJS'de kurumsal smtp ayarları için  "OJS Kurumsal SMTP Konfigürasyonu"  adlı paylaşıma bakabilirsiniz. 

25 Temmuz 2012 Çarşamba

ADS / OJS'de Makale Başvuru Süreci

ADS, yazarlara başvurularını doğrudan dergi sitesine yüklemelerine imkanın sağlar. ADS’de Dergi Yöneticisi tarafından belirlenen seçeneklere bağlı olarak, kullanıcılar bir dergiye yazar, hakem ve okuyucu olarak kayıt olabilirler. Yazar rolünün seçilmesi, yeni ve eski başvuruların listelenmesi, dergiye yeni bir başvurunun yapılması ve başvuru sayfasına erişmi sağlar. Yazarlar için başvuru sürecini beş adımda tamamlanır ve her adıma yardım sunulur. Yazarların bir girişte beş adımı tamamlamaları gerekmez. Arzu ettikleri zaman sisteme yeniden giriş yaparak başvurularını tammalayabilirler.

20 Temmuz 2012 Cuma

2012 LYS Sonuçları ve Tercih Süresi

2012 LYS sonuçları tüm Türkiye'ye hayrılı olsun. İlk defa, tek seferde ÖSYM'nin sayfasına girmeyi başarabiliyorsunuz. Sonuçlara https://sonuc.osym.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Bu arada tercihler 23 Temmuz'da başlayıp 3 Ağustos 2012'de sona ereceği açıklandı.

DSpace Kurumsal Arşiv Kayıtlarının Yedeklenmesi

Kurumsal arşiv sistemi olarak DSpace kullanıyorsunuz ve doğal olarak sistemin düzenli yedeklenmesini ve hatta kimi zaman da DSpace'deki kayıtlarının bir kopyasını başka bir ortama taşımak istiyorsunuz. Her ikisi de mümkün. Bu yazımda hali hazırda DSpace sunucusundaki kayıtları başka bir sunucu veya bilgisayardaki DSpace yazılımına aktarmanın / göç ettirmenin yollarından birini, daha doğrusu bizim kullandığımız yöntemi anlatmak istiyorum. Yapılması gerkenler şu şekildedir:

* Öncelikle, SQL kayıtlarına ulaşım sağlayacak olan  "pgadmin3" programı ile "file-roller" sıkıştırma programının hem kaynak hem de hedef sunucularınızda kurulu olduğundan emin olun ("file-roller" yerine herhangi bir sıkıştırma programı da olur). Kurulu değilse "Synaptic Package Manager" aracılığıyla "pgadmin3" ve "file-roller"in yükleyiniz.


pgadmin3 ve file-roller programlarının kurulması

- System > Administration > Synaptic Packlage Manager komutlarını takip ediniz,
- pgadmin3 ve file-roller programlarını arama seçeneğiyle bularak işareteyiniz.
- Apllay seçeneği ile kurulumunu gerçekleştiriniz.

Yedekleme Adımları
Yüklemeden sonra aşağıdaki adımları izleyiniz:
 - DSpace'in koştuğu sunucunun masa üstünde yedek adlı bir klasör oluşturun.
 - DSpace'e girmiş olduğunuz kayıtarın verileri "...[dspace]/" altıdaki "assetstore" adlı klasörde tutulur. Bu dosyanın bir kopyasını masa üsütündeki yedek klasörü içine alınız.
- DSpace üst verileri (metadata) PostgreSQL'de tutulur. Application > Programming > pgAdmin III"ü menülerini takip ederek DSpace üst verilerinin (metadata) tutulduğu PstgreSQL veritabanına ulaşın.  
- Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi veri tabanınızın adına sağ klik yapınız. 














- Açılan menüden Conncet seçeneğini seçinğiz. 
















- PostgreSQL veri tabanı şifrenizi giriniz. PostgreSQL kullanıcı adı ve şifrenizi bilmiyorsanız dspace.cfg dosyasında veri tabanı ayarları (database suername and passsword) kısmına bakınız.
























 - Aşağıdaki pencerede dosya adını veriniz ve yedeklenecek dosya yolunu  masa üstündeki yedek dosyası olarak gösteriniz. Yedek dosya adı uzantısının "*.backup" olduğundan emin olun. Dosya uzantısı sistem tarafından verilmediyse elle verin.


























 - DSpace düzenlemeleri sırasında değişiklik yapmış olduğunuz dosyaların bir kopyasını da bu klasör içine koyunuz. Örneğin; zaman içinde değişiklik yaptığımız DSpace dosyalarının adları ve yolları aşağıdaki gibidir. Üst sürümlere göç ederken PostgreSQL verileri ve assestore dışındaki dosyaların içerğinde değişiklik olabileceğinden dolayı sorun çıkarabileceğini unutmayınız.Göç sırasından alınacak veri ve dosyalar:
  • PstgreSQL'deki "dspace" tablosundaki üst veriler (metadata)
  • .../[dspace]/asseststore/ [tamamı]
  • .../[dspace]/webapps/jspui/WEB-INF/classes/message_tr.proparties
  • .../[dspace]/config/emails/ [*_tr uzantılı olanlar]
  • .../[dspace]/config/default_tr.license
  • .../[dspace]/config/dapace.cfg [aynı sürümde oluğu gibi kullanabilmek veya yeni sürümlerde ayar yaparken yardım alabilmek için]
  • .../[dspace]/config/input-forms.xml
  • .../[dspace]/config/input-forms_tr.xml
  • .../[dspace]/config/news-side_tr.html
  • .../[dspace]/config/news-top_tr.html
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/help/ [*_tr uzantılı dosyalar ile sizin eklediğiniz görseller]
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/earsiv_rehberi.html/ [tamamen kuruma yönelik özel bir rehberdir; orijinalinde yok!]
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/image/ [eklediğiniz görseller]
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/layout/ [değişiklik yaptığınız dosyalar]
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/favicon.ico [kendinize özel oluşturduysanız]
  • .../[dspace]/apache-tomcat-7.0.6/webapps/jspui/styles.css/ [kendinize özel değişiklikler yaptıysanız]
  • .../var/www/index.html  [yönlendirme vb. gibi değişiklik yaptıysanız]

 - Masa ütündeki yedek klasöründe toplandığınız bu dosyaları file-roller veya tercih ettiğiniz bir sıkıştırma programı yardımıyla sıkıştırınız.
- Eğer Application > Programming > altında "file-roller" programını göremiyorsanız Applications > Accessories > Terminal yolunu izleyerek bir terminal penceresi açınız.
- Programın çalışması için bu pencerede "file-roller" yazarak enter tuşuna basınız. "file-roller" ekranında aşağdaki resimde işaretli yerlerde gösterildiği gibi seçimlerinizi yapın.


"file-roller" ile masa üstündeki yedek dosyasının sıkıştırılması:

































 Yedeklerin Yeni Sunucuya Taşınması
 - Sıkıştırdığınız dosyayı, yeni sunucuya internet, CD veya bir disk aracılığıyla taşıyınız. Biz sıkıştırılmış dosyayı ".../var/www/yedek.zip" dizini altına taşıyarak net üzerinden taşıdık.
- Yeni sunucuda masa üsütüne koyduğunuz yedek klasörünü açınız (extract).
- Yedek klasörü içindeki "dspace.backup" adlı dosyadaki verileri Application > Programming > pgAdmin III"ü kullanarak içeriye aktarınız (Resotore).

pgAdmin III aracılığyla dspace tablosunun içeri alınması (import). 



























 - Restore seçeneğini tıklayınca açılan aşağıdaki pencerede "Clean before restore" seçeneğini işaretlemeyi unutmayınız.

DSpace üst verisinin yedek dosyasından alınması:


























- asseststore klasörünü ".../[dspace]/asseststore/" üzerine yazınız.

- Eğer kurumsal arşivinizi aynı sürüme taşındıysanız yukarıda yolları da belirtilen diğer dosyaları kendi yerlerine koyunuz.
- Üst sürüme taşınıyorsanız bu dosyaların içeriklerini yeni sürümdeki dosyalarla karşılaştırdıktan sonra yerine bırakınız. 
 - Sunucunuzu veya tomcat'i yeniden başlatınız. Yeni sistemi kontrol edin. Bir eksiklik ya da sıkıntı yoksa eski sistemi durdurun. Kayıt girişi yapmadan eski sunucuda kullanılan internet ayarlarını yeni sunucuya yapın.
 - Eğer dspace.cfg dosyasının yenisini kullanacaksanız eskisiyle karşılaltırın. Eksiklerini giderin ve özellikle handle.prefix alanını eski sisteminizdeki usule göre düzenleyin.
 - dspace.cfg dosyasında değişiklik yaptığınız zaman sunucunuzu veya tomcat'i yeniden başlatacağınızı unutmayın.

19 Temmuz 2012 Perşembe

DSpace Livecd Kurulumu

DSpace 1.7.0'ın livecd ile sanal sunucu üzerine kurulumu hususunda yapmış olduğumuz çalışmanın notlarını ilgilenenlere yardımcı olması için aşağıda paylaşıyorum:

17 Temmuz 2012 Salı

DSpace Türkçe Dil Dosyaları

MIT üniversitesi tarafından geliştirilen ve dünyanın ilk kurumsal arşiv sistemi olan DSpace 1.7.0 sürümünün Türkçe dil dosyalarının arzu eden herkesin işine yaraması için global hale getirdim. Dil dosyalarının DSpace yazılımına dahil edilmesi için yetkililere e-posta gönderdim. Umarım kısa zamanda arzu ettiğimiz yanıtı alırız ve bu önemli yazılıma Türkçe dil desteğini de eklemiş oluruz. DSpace Türkçe dil dosyalarıyla ilgili olarak yardıma ihtiyaç duyanlar benimle temasa geçebilirler.

Yayınları

Makaleler
Raporlar
Yayımlanmış Bildiriler
Sunumlar ve Çalıştaylar
Rehberler
Çeviriler
Oturum ve Divan Kurulu Başkanlıkları
  • Oturum Başkanlığı. İyi Uygulamalar: Deneyimlerimizi Paylaşıyoruz. 4. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı, TÜBİTAK Başkanlığı, 19-21 Ekim 2015, Ankara.
  • Oturum Başkanlığı. İyi Uygulamalar: Deneyimlerimizi Paylaşıyoruz. 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı 20-21 Ekim 2014, Ankara.
  • Oturum Başkanlığı. ANKOS Kütüphane ve Bilgi Merkezi Yöneticileri Toplantısı: ANKOS Sunumu III, 15-16 Kasım 2013, Margi Otel, Edirne.
  • Divan Kurulu Başkanlığı. ANKOS Derneği Olağan Genel Kurulu, 9 Haziran 2012,  Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
Konuşmalar
  • Çelik, S. (10 Eylül 2012).  Doğuş Üniversitesi 2012 - 2013 Akademik Yılı Açılış Töreni Kütüphane Sunumu. Doğuş Üniversitesi. Gözaçan Kültür Merkezi. [pptx biçimi].
  • Çelik, S. (26 Eylül 2011). Doğuş Üniversitesi 2011 - 2012 Akademik Yılı Açılış Töreni Konuşması. Doğuş Üniversitesi, Gözaçan Kültür Merkezi. [PDF Biçimi, pptx biçimi].
  • Çelik, S. (01 Aralık 2008). Kadirşinas Bir Dostun Ardından. Bilim Şehitlerimizi Anma Töreni, Doğuş Üniversitesi H Blok Tiyatro Salonu.
  • Çelik, S. (1995). XXXI. Kütüphane Haftası Açış Konuşması (27 Mart - 2 Nisan 1995) Ankara.
Blogları
Yazdığı, Editörlük Yaptığı ve Yayına Hazırladığı Kitaplar
Kitap Tanıtımları
Yüksek Lisans Tezi
Lisans Tezi

Yararlı Linkler

ANKOS Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler

Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu (ANKOS)

Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Derneği (ANKOS)

Careerjet  (İş arama motoru)

Doğuş Üniversitesi

Doğuş Üniversitesi Kütüphanesi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Open Access Week

Doğuş Üniversitesi Yazışma Kuralları

Doğuş Üniversitesi Kurumsal Arşiv Sistemi

Kızımın Kitabı

Türk Kütüphaneciler Derneği (TKD)

Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK)

İletişim

İbn Haldun Üniversitesi Bilgi Merkezi
Ulubatlı Hasan Cad. No:2
34494 Başakşehir / İstanbul

Tel: 0212 692 0212 / 1140
E-posta: sonmez.celik[at]ihu.edu.tr; snmzclk[at].gmail.com

Sönmez ÇELİK : Öz Geçmiş

Genel Bilgiler
Adı Soyadı : Sönmez ÇELİK
Doğum Yeri, Tarihi : Kangal, 1972
Medeni Hali : Evli, iki çocuk babası
Adres : İbn Haldun Üniversitesi
Kütüphane Daire Başkanlığı 

Ulubatlı Hasan Cad. No:2,
34494 - Başakşehir, İstanbul
Telefon : Cep: (0 555) *** ** ** ; İş: +90 212 692 0212
E-posta : snmzclk[at]gmail.com ; sonmez.celik[at]ihu.edu.tr
Ünvanı : Daire Başkanı
Alanı : Kütüphanecilik / Bilgi ve Belge Yönetimi
Yabancı Dili : İngilizce
İlgi Alanı : Üniversite Kütüphaneleri, Kütüphanecilik; Bilgi Bilim; Yayıncılık; E-Yayıncılık; Açık Erişim; Open Journal Systems; Open Conference Systems; DSpace; Editörlük; Bibliyografya ve Kaynakça Teknikleri; Blog Yazarlığı.


Öğrenim Durumu
Yüksek Lisans : İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kütüphanecilik Anabilim Dalı, 1996-1999.
Lisans : Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü, 1991-1995.
Diğer (İngilizce kursları) : Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Öğretim Merkezi, Temmuz-Eylül 1993 / Temmuz - Ağustos 1994.
Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kütüphanecilik Anabilim Dalı (İngilizce hazırlık), Eylül - Aralık 1995.
Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu, Nisan-Mayıs 1996 / Eylül - Ekim 1996. 

Mesleki Görevler
Daire Başkanı : İbn Haldun Üniversitesi Kütüphane ve Bilgi Merkezi, 10.04.2017-
Müdür : Doğuş Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Merkezi Müdürlüğü, 01.10.2003-23.03.2017.
Müdür Yardımcısı : Doğuş Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Merkezi Müdürlüğü, 11.12.1999 - 31.09.2003.
Uzman Kütüphaneci : Sakarya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, 02.09.1997 - 15.12.1999.
Süreli Yayınlar Şefi : Boğaziçi Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, 15.12.1995 - 02.09.1997.
Kütüphaneci : Türk Kütüphaneciler Derneği Genel Merkezi, 01.03.1992 - 14.12.1995.

Diğer Mesleki Görev ve Faaliyetler
ANKOS Akademi Çalışma Grubu Üyesi : ANKOS Akademi Çalışma Grubu üyeliği. Mesleki uzmanlaşmayı ön plana çıkartmak ve yetkinliklerin hayata geçirilmesi konularında çalışma yapılması. Mart 2015-
YÖK Üniversite Kütüphaneleri Çalışma Grubu Üyesi : YÖK Üniversite Kütüphaneleri Çalışma Grubu üyeliği. Üniversite kütüphanelerinin sorunlarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin üretilmesi konusunda çalışma yapılması. Mayıs 2014-
YÖK Üniversite Açık Erişim Çalışma Grubu Üyesi : YÖK Açık Erişim Çalışma Grubu üyeliği. Türkiye'de kurumsal  açık erişim sistemlerinin kurulması ve gelişmesine öncülük edilmesi. Ocak 2014-
ANKOS Veri Tabanı Sorumlusu

: EBSCO eBook Academic Subscription Collection, Şubat 2012-
: İktisat İşletme Dergisi, Şubat 2012-
: Pecya Veri Tabanı, Şubat 2012-Ocak 2013.
ANKOS Çalışma Grubu Üyesi : ANKOS Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler Grubu üyeliği. Türkiye'de kurumsal açık erişim sistemlerinin kurulması ve gelişmesine öncülük edilmesi. Şubat 2012-
DSpace Türkiye Gönüllüsü : DSpace Kurumsal Arşiv Sistemi'nin Türkçe'ye çevirisi ve sistemin Türkiye'de yaygınlaşması için gönüllü destek verilmesi. Bu çerçevede Doğuş Üniversitesi Açık Erişim Sistemi'nin kurulması ve yönetilmesi. Ocak 2012-
OJS Türkiye Gönüllüsü : Open Journal Systems / Açık Dergi Sistemleri'nin Türkçe'ye çevirisi ve sistemin Türkiye'de yaygınlaşması için gönüllü destek verilmesi. Bu çerçevede Doğuş Üniversitesi Dergisi'nin OJS üzerine kurulması ve yönetilmesi.  Ekim 2011-
Yayın Koordinatörü : Doğuş Üniversitesi Yayınları Genel Koordinatörü. Yayınevinin kurulması, altyapısının oluşturulması ve yürütülmesi. Haziran 2011-
Blog Yazarlığı : Açık Hava Kütüphanesi adlı Blog'un yöneticisi ve yazarıdır. Bu Blog'da Open Journal Systems, DSpace, yayıncılık, editörlük, kütüphanecilik gibi konularda 200'ün üzerinde yayın yapmıştır, Kasım 2010-
Yazı İşleri Müdürü : Doğuş Üniversitesi Dergisi, Ocak 2008-
Editör : Doğuş Üniversitesi Dergisi, Haziran 2001-
Editör Yardımcısı : Türk Kütüphaneciliği, Aralık 1994-Aralık 1995.
Teknik Yardımcı : Türk Kütüphaneciliği, Mart 1993-Aralık 1994.

Bilgisayar Kullanımı
İşletim Sistemi : Windows ve Linux
Office Programları : Word, Excel, Powerpoint, Outlook : Çok İyi
Diğer Uygulamalar : DSpace, Open Journal Systems, Open Conference Systems, FileMaker : Çok İyi ; OHS, KOHA : İyi ; HTML kodlama : İyi

Akademik Faaliyetler
Yayınları : Kitap editörlüğü , makale, bildiri, bibliyografya, kitap tanıtımı gibi 70'ten fazla akademik çalışması vardır.  Yayın listesine erişmek için buraya tıklayınız.
Blog Yazarlığı : Açık Hava Kütüphanesi adlı Blog'un yöneticisi ve yazarıdır. Ayrıca Açık Erişim Dünyasından... adlı Blog'da yazarlık yapmaktadır.

Ödüller
Kültür Bakanlığı Ödülü : Kültür Bakanlığı’nca, ülkemizde kütüphanecilik öğretimi yapan üniversitelerin Kütüphanecilik Bölümlerinin en başarılı ilk üçer öğrencilerine verilen ödül, Ankara, Mart 1996.
Emily Dean Kütüphanecilik Ödülü : A.Ü. D.T.C.F. Kütüphanecilik bölümünde hazırlanan ve kütüphaneciliğe katkı niteliğinde olan bitirme tezlerinin ilk üçüne verilen ödül. Ankara, Mart 1996.

Plaket, Teşekkür Belgesi ve Sertifikalar
Teşekkür Plaketi : ANKOSLink 2016Kremlin Palace, 9-11 Nisan 2016, Antalya, Türkiye [20 saat gönüllü eğitim için]
Teşekkür Plaketi : ANKOSLink 2016Kremlin Palace, 9-11 Nisan 2015, Lara-Antalya, Türkiye [5 yıldan fazla ANKOS gönüllüsü olarak çalıştığı için]
Teşekkür Plaketi : ANKOSLink 2015Kervansaray Kongre Merkezi, 9-11 Nisan 2015, Lara-Antalya, Türkiye 
Teşekkür Plaketi : ANKOSLink 2014Maritime Kongre Merkezi, 18-20 Nisan 2015, Antalya, Türkiye 
Teşekkür Plaketi : YÖK - Üniversite Kütüphanelerini Yeniden Düşünmek, 9-10 Haziran 2014, Çalıştay - Konferans. YÖK Konferans Salonu, Ankara. 
Teşekkür Belgesi : Etkili Makale ve Bildiri Hazırlama Teknikleri. 11. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, 17-20 Nisan 2013. TMMOB Makine Mühendisleri Odası. MMO Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi, İzmir.
Teşekkür Plaketi : Geleceğin Üniversite Kütüphaneleri ve Kullanıcıları Konferansı. Doğuş Üniversitesi, 30 Mart, 2011.  
Ayın Personeli Ödülü : Sakarya Üniversitesi Kütüphanesi'nin Otomasyon Projesinin Hayata Geçirilmesi. Sakarya Üniversitesi, Şubat, 1997-1999.
Teşekkür Belgesi : Geleceğin Üniversite Kütüphaneleri ve Kullanıcıları Dijital Gelecek: E-kitap paneli. 2. Kocaeli Kitap Fuarı. Akçakoca Konferans Salonu, 22 Mayıs 2010, Cumartesi, Saat: 16.00-17.00.
Kurs Sertifikası : Temel Bağlama Kursu. Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK), 18 Mayıs 2008.

Üyesi Olduğu ve Görev Üstlendiği Kuruluşlar
Denetleme Kurulu Üyesi : Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Derneği (ANKOS) Haziran 2012-
Kurucu Üye : Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Derneği (ANKOS)  Ocak 2012-
Denetleme Kurulu Üyesi : Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 2010-
Üyelik : Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK) Üyesi, 1999-
Yönetim Kurulu Üyeliği / Yazman : Sakarya Üniversitesi Kütüphanesi Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, 1997-1999.
Yönetim Kurulu Üyeliği : TKD İstanbul Şubesi, 1996-1998.
Üyelik : TKD İstanbul Şubesi, 1996-

Katkıda Bulunduğu Etkinlikler
27 Ekim 2016 : 5. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı. 27 Ekim 2016, TÜBİTAK Başkanlığı, Ankara.
19-21 Ekim 2015 : 4. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı. 19-21 Ekim 2015, TÜBİTAK Başkanlığı, Ankara.
16 Haziran 2015 : OAI9 DSpace User Group, 16 Haziran 2015, University of Geneva, Uni Dufour Building, İsviçre.
20‐21 Ekim 2014 : 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı, YÖK Konferans Salonu, Ankara.
9-10 Haziran 2014 : YÖK - Üniversite Kütüphanelerini Yeniden Düşünmek, 9-10 Haziran 2014, Çalıştay - Konferans. YÖK Konferans Salonu, Ankara.
29 Mayıs 2014 : DergiPark Açık Drgi Sistemleri Eğitim Toplantısı, 29 Mayıs 2014, YÖK Konferans Salonu, Ankara.
15‐16 Kasım 2013 : ANKOS Kütüphane ve Bilgi Merkezi Yöneticileri Toplantısı, Trakya Üniversitesi, Edirne.
21‐22 Ekim 2013 : 2. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Urla, İzmir.
5 - 6 Ekim 2013 : ANKOS 2013 Çalıştayı. Korumar Otel, Kuşadası, İstanbul.
19-21 Eylül 2013 : ÜNAK 2013 : Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler Konferansı. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
15 Mayıs 2013 : Bilgi Okuryazarlığı II Etkinliği. Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
25-27 Nisan 2013 : ANKOSLink 2013 Konferansı. Maritim Kongre Merkezi, Antalya
27-29 Mayıs 2011 : Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar. Swissôtel, İstanbul.
2 Nisan 2004 : Korsan Yayıncılığın Önlenmesi. Doğuş Üniversitesi, İstanbul.